Vanliga frågor

Om ClearVi

Är det säkert att handla på ClearVi?

Ja det är säkert. Bakom ClearVi står Go Optimal AB OY. Vi har stor erfarenhet av ehandel och använder oss endast av säkra lösningar, t.ex. med betalningar genom en välrenommerad tredjepart, Klarna. Vi erbjuder genom Klarna betalning mot faktura; du behöver alltså inte betala förrän du fått produkten.

Dessutom har du naturligtvis öppet köp och garanti på våra produkter!

Du är alltid välkommen att kontakta oss, se kontaktuppgifter längst ner på sidan.

Är ClearVi-tester av god kvalitet?

Våra tester är av lika god kvalitet som de tester du kan köpa på apoteket. De allra flesta av våra kunder är mycket nöjda med produkterna, och för de kunder som tycker att produkterna inte känns helt rätt har vi alltid öppet köp och bytesrätt. Testerna är CE-märkta och godkända för försäljning i Europa och har hög tillförlitlighet.

Hur pålitliga är era graviditets- och ägglossningstest?

Givet ett korrekt utförande har våra tester över 98% säkerhet. Eftersom detta endast gäller vid ett korrekt utförande är det mycket viktigt att läsa instruktionerna. Våra test är dock väldigt lätta att använda!

Vad är skillnaden mellan teststavar och teststickor?

Skillnaderna är användarvänlighet, utseende och priset. Stavmodellen är den enklaste att använda, men den har också ett något högre pris. Stavmodellen är även lite större. Både stavar och stickor har precis samma höga pålitlighet när det kommer till testresultatet, givet ett korrekt testutförande.

Om testprocessen

Hur ska jag tolka testresultatet av mitt drogtest?

Du hittar information om detta i instruktionerna som medföljer testet. Om enbart kontrollstrecket syns indikerar detta ett positivt resultat (alltså att det finns spår av drogen i urinen). Om både kontrollstreck och teststreck syns så indikeras att det inte finns något spår av droger i urinen (detta gäller minsta spår av teststrecket). Om inte kontrollstrecket syns alls så är testet ogiltigt.

Mitt ägglossningstest visar ett svagt streck, vad betyder detta?

Du hittar information om detta i instruktionerna som medföljer testet. Ett svagt streck på ett ägglossningstest innebär helt enkelt att en LH-stegring ännu inte kan påvisas. LH-stegring påvisas endast då testlinjen är lika stark eller starkare än kontrollinjen.

Vilken tid på dygnet är det bäst att använda graviditetstest?

Du kan egentligen använda testet när som helst på dygnet, men en rekommendation är att utföra testet på morgonen för absolut bästa resultat.

Vad ska jag göra om resultatet visar att jag är gravid?

Om testet visar att du är gravid bör du kontakta din barnmorska eller gynekolog för rådgivning.

Vad ska jag göra om testet visar att jag inte är gravid?

Detta innebär att koncentrationen av hCG I ditt urin inte är tillräckligt hög för att ge utslag. Om du fortfarande misstänker graviditet eller inte fått mens inom en vecka, utför nytt test. Får du negativt resultat igen och mensen fortfarande uteblivit, kontakta läkare.

Om beställningsprocessen

Jag har precis gjort en beställning, när får jag mina varor?

Beställningar som inkommer innan kl 11.30 skickas normalt samma dag och är framme hos mottagaren dagen efter. Då leverans är beroende av tredje part (pack-bolag och leveransbolag) kan det ibland dröja någon dag ytterligare innan varorna är framme.

Har det gått tre eller flera arbetsdagar sedan du lade din beställning och du ännu inte fått varan så rekommenderar vi att du kontaktar oss snarast möjligt så att vi kan reda ut vad som har hänt.

Jag har inte fått min beställning, vad ska jag göra?

Har det gått tre eller flera arbetsdagar sedan du lade din beställning och du ännu inte fått varan så rekommenderar vi att du kontaktar oss snarast möjligt så att vi kan reda ut vad som har hänt.

Jag har inte fått min faktura, vad ska jag göra?

Fakturan skickas till angiven e-postadress samtidigt som din beställning skickas. Har du inte fått någon? Titta i skräpposten. Fortfarande inget? Kontakta Klarna här.

Levererar ni diskret?

Ja, våra försändelser levereras 100 % diskret och går ej att koppla till innehållet. Försändelsen kommer i en vit bubbelpåse och Go Optimal AB står som avsändare.

Om byten och återköp

Vad gör jag om jag vill returnera en vara?

Skapa ett returärende genom att kontakta vår kundtjänst. Från kundtjänsten får du instruktioner för hur du skickar tillbaka varan till oss. När vi tagit emot den oanvända varan i originalförpackning så betalar vi tillbaka det belopp som du givit för varan. För mer detaljer om villkor omkring byten och återköp kan du läsa våra villkor.

Jag har ångrat mitt köp, vad gör jag?

Har du ångrat ditt köp så ska du ändå alltid hämta ut ditt paket. Därefter skapar du ett returärende där du får ett returnummer och en retursedel som du fyller i. Sedan skickar du tillbaka produkten i ursprungligt skick och i ursprunglig förpackning till den adress som anges på retursedeln.

Returen ska vara poststämplad/inlämnad senast 14 dagar efter mottagandet av varan (den dag då varan är tillgänglig för uthämtning hos postombud).

Returer efter denna period accepteras mot en avgift om 150 kr.

När får jag tillbaka mina pengar?

Beroende på vilket betalsätt du valde från början så är det lite olika. Om du betalade med kort eller via banköverföring så sker återbetalningen inom ett par dagar från det att vi mottagit och godkänt returen.