Vanliga frågor

Om ClearVi

Ja det är säkert. Bakom ClearVi står Go Optimal AB OY, samma företag som också driver bland annat AudioHead.fi och GoOptimal.ax. Vi har stor erfarenhet av ehandel och använder oss endast av säkra lösningar, t.ex. med betalningar genom en välrenommerad tredjepart, Klarna. Vi erbjuder genom Klarna betalning mot faktura; du behöver alltså inte betala förrän du fått produkten.

Dessutom har du naturligtvis öppet köp och garanti på våra produkter!

Du är alltid välkommen att kontakta oss, se kontaktuppgifter längst ner på sidan.

Våra tester är av lika god kvalitet som de tester du kan köpa på apoteket. De allra flesta av våra kunder är mycket nöjda med produkterna, och för de kunder som tycker att produkterna inte känns helt rätt har vi alltid öppet köp och bytesrätt. Testerna är CE-märkta och godkända för försäljning i Europa och har hög tillförlitlighet.

Givet ett korrekt utförande har våra tester över 98% säkerhet. Eftersom detta endast gäller vid ett korrekt utförande är det mycket viktigt att läsa instruktionerna. Våra test är dock väldigt lätta att använda!

Skillnaderna är användarvänlighet, utseende och priset. Stavmodellen är den enklaste att använda, men den har också ett något högre pris. Stavmodellen är även lite större. Både stavar och stickor har precis samma höga pålitlighet när det kommer till testresultatet, givet ett korrekt testutförande.

Om testprocessen

Du hittar information om detta i instruktionerna som medföljer testet. Ett svagt streck på ett ägglossningstest innebär helt enkelt att en LH-stegring ännu inte kan påvisas. LH-stegring påvisas endast då testlinjen är lika stark eller starkare än kontrollinjen.

Du kan egentligen använda testet när som helst på dygnet, men en rekommendation är att utföra testet på morgonen för absolut bästa resultat.

Om testet visar att du är gravid bör du kontakta din barnmorska eller gynekolog för rådgivning.

Detta innebär att koncentrationen av hCG I ditt urin inte är tillräckligt hög för att ge utslag. Om du fortfarande misstänker graviditet eller inte fått mens inom en vecka, utför nytt test. Får du negativt resultat igen och mensen fortfarande uteblivit, kontakta läkare.

Om beställningsprocessen

Har det gått tre eller flera arbetsdagar sedan du lade din beställning och du ännu inte fått varan så rekommenderar vi att du kontaktar oss snarast möjligt så att vi kan reda ut vad som har hänt.

Fakturan skickas till angiven e-postadress samtidigt som din beställning skickas. Har du inte fått någon? Titta i skräpposten. Fortfarande inget? Kontakta Klarna här.

Ja, våra försändelser levereras 100 % diskret och går ej att koppla till innehållet. Försändelsen kommer i en vit bubbelpåse och Go Optimal AB står som avsändare.

Om byten och återköp

Skapa ett returärende genom att kontakta vår kundtjänst. Från kundtjänsten får du instruktioner för hur du skickar tillbaka varan till oss. När vi tagit emot den oanvända varan i originalförpackning så betalar vi tillbaka det belopp som du givit för varan. För mer detaljer om villkor omkring byten och återköp kan du läsa våra villkor.

Har du ångrat ditt köp så ska du ändå alltid hämta ut ditt paket. Därefter skapar du ett returärende där du får ett returnummer och en retursedel som du fyller i. Sedan skickar du tillbaka produkten i ursprungligt skick och i ursprunglig förpackning till den adress som anges på retursedeln.

Returen ska vara poststämplad/inlämnad senast 14 dagar efter mottagandet av varan (den dag då varan är tillgänglig för uthämtning hos postombud).

Returer efter denna period accepteras mot en avgift om 150 kr.

Beroende på vilket betalsätt du valde från början så är det lite olika. Om du betalade med kort eller via banköverföring så sker återbetalningen inom ett par dagar från det att vi mottagit och godkänt returen.